Dzienne zapotrzebowanie na magnez, jak go dostarczyć magnez do organizmu

Rola magnezu w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka

Magnez to pierwiastek, który jest bardzo istotny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka, jego niedobór może prowadzić do negatywnych konsekwencji. Sytuacja ta w dużej mierze może wynikać ze źle zbilansowanej diety, słabej wchłanialności układu pokarmowego bądź nadmiernego wydalania tego minerału przez nerki. Powinniśmy więc zwrócić szczególną uwagę na dostarczenie odpowiednich dawek magnezu w naszym pożywieniu, jednak w przypadku niedoborów dobrym rozwiązaniem może okazać się także dodatkowa suplementacja.

Co wpływa na niedobór magnezu?

Powodów niedoboru magnezu w organizmie może być bardzo wiele. Najczęściej wpływ mają na to stresujący tryb życia, nieprawidłowo zbilansowana dieta, a także spożywanie dużych ilości kawy, herbaty oraz alkoholu, który wypłukują magnez z organizmu. Duże znaczenie może mieć także intensywny wysiłek fizyczny, który dodatkowo zwiększa zapotrzebowanie na ten pierwiastek.

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na magnez?

Dokładne zapotrzebowanie na pierwiastek jakim jest magnez uzależnione jest od wielu czynników. Duża rolę odgrywają tutaj wiek, płeć oraz tryb życia. Szacuje się, że zapotrzebowanie na magnes prezentuje się w następujący sposób:

  • dzieci w wieku 1-3 – 80 mg,
  • dzieci w wieku 3-9 – 130 mg,
  • chłopcy w wieku 10-18 – 240-410 mg,
  • dziewczęta w wieku 10-18 – 240-360 mg,
  • kobiety – 310-320 mg,
  • mężczyźni – 400-420 mg,
  • kobiety w okresie ciąży – 360-400 mg,
  • kobiety karmiące piersią – 320-360 mg.

Jak powinna wyglądać dieta bogata w magnez?

Lista produktów, które dostarczają do naszego organizmu magnez jest relatywnie długa, dzięki czemu skomponowanie odpowiedniej diety nie powinno przysporzyć nam większego problemu. Powinniśmy więc zadbać, aby w naszym jadłospisie uwzględnić produkty takie jak: nabiał, ziemniaki, produkty zbożowe, kasza gryczana, orzechy, kakao, płatki owsiane, rośliny strączkowe, czekolada, migdały, ciemne pieczywo, pestki dyni oraz makarony.

Prawidłowa suplementacja magnezu – na co zwrócić uwagę?

Powszechnie wiadomo, że magnez stanowi jeden z najcenniejszych minerałów dla organizmu. Duża ilość suplementów diety, mnogość badań naukowych w tej dziedzinie, a także liczne kampanie społeczne informujące o roli magnezu jeszcze bardziej podkreślają jego ważność w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka. Chela Mag B6 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych suplementów diety. Skład preparatu oparty jest w dużej mierze na wysokiej dawce magnezu w niezwykle oryginalnej i unikatowej formie. Produkt ten charakteryzuje się bardzo dobra przyswajalnością oraz odpornością na procesy trawienne, dzięki czemu możliwe jest znaczne ograniczenie strat magnezu powstających na etapie wchłaniania. Dodatkowo suplement Chela Mag B6 został wzbogacony o witaminę B6, która stanowi ważny składnik diety istotny dla funkcjonowania systemu nerwowego. Preparat ten jest szczególnie zalecany osobom, które dbają o swoje zdrowie oraz są w pełni świadome ryzyka, jakie niesie za sobą niedostateczna zawartość magnezu w diecie.

Jakie konsekwencje niesie ze sobą niedobór magnezu?

Niewłaściwy sposób odżywiania oraz zaburzenia wchłanialności bardzo łatwo mogą doprowadzić do dużych stanów niedoboru magnezu. Tego typu sytuacje mogą pojawiać się na przykład podczas przewlekłej biegunki, cukrzycy, oraz osób stosujących leki moczopędne. Dużo negatywnych konsekwencji w tym zakresie niesie ze sobą także nadużywanie alkoholu oraz stresujący tryb życia. Finalnie długo utrzymujący się stan niedoboru może powodować choroby serca, osteoporozę, kamienie nerkowe, wypadanie włosów, próchnicę zębów oraz łamanie się paznokci. Oczywiście choroby te poprzedzone są licznymi objawami, których w żadnym wypadku nie powinniśmy bagatelizować. Mowa tutaj między innymi o takich sytuacjach jak częste bóle i zawroty głowy, bezsenność i budzenie się w nocy, wrażliwość na częste zmiany pogody, drganie powiek, skurcze łydek, drętwienie kończyn, szybsze niż zwykle przemęczanie się, stany depresyjne, zwiększona nerwowość oraz ogólne rozkojarzenie i odczucie zmęczenia.

 

***